Hijrah !!

Dah setahun 4 bulan aku naik jawatan N27. Tapi kerja-kerja yg dilakukan tak berkaitan pun dengan jawatan yang disandang. Apa yg aku buat.. photostat dokumen, hantar surat, booking makanan dan bilik mesyuarat. Rasanya kerja masa N17 dulu lagi besh. Walaupun banyak tapi aku seronok. Kesan yg aku alami sekarang :
+ hilang minat bekerja
+ org dok kata aku asyik main game jer (memang haghi2 aku main game)
+ melangut jer kalo x der keja

Alhamdulillah, setelah ku suarakan apa yg tersirat kat hati nie. Ada gak pegawai yg perihatin. Insyallah pada 01/01/2010 ni aku ditukarkan ke Jabatan Rekod Perubatan Maklumat Kesihatan. Hopefully aku dpt kembalikan semangat kerja aku dulu. Aku mencari keseronokan bekerja dengan memberi sumbangan kepada organisasi.

Hijrah perlukan pengorbanan. Hijrah perlukan niat yg tulus. Telah ku pelajari erti paradigma. Akan ku kluar dari ruang selesaku. Niatku nak mencari rezeki yg halal untuk menanggung anak bini. Disamping berusaha utk memantapkan organisasi baruku. Insyallah moga Allah mempermudahkan urusan ku nanti.. Amin

Comments